I mina tankar...


En intressant men onödig sak men samtidigt ändå roligt att tänka på...när man har tråkigt....

Jag och älskling låg och snackade häromdagen innan vi skulle lägga oss om vänsterhänta. Vi båda är ju vänsterhänta, men då kom vi fram till att vi inte riktigt gör ALLT med vänster hand.

Jag minns att mamma också frågade mig en gång och det var då som jag började tänka till.....jag är ju inte så vänsterhänt som jag trodde jag var :S Visst, jag skriver med vänster hand och gör massa saker med vänster hand....men en del saker är det bara inte så...

Medans tjockisen låg och snarkade bredvid kom jag på typ hundratals saker där jag faktiskt använder höger hand (fastän jag inte brukar tänka på det)

Exempel på saker som jag absolut använder höger hand till:
  • Kasta boll
  • Bowla
  • Spela volleyboll
  • Spela basket
  • Hålla i min ipod
  • Låser dörren
En annan sak jag tänkte på då när jag låg där....då tjockisen fortfarande snarkade djupt....var att jag gör vissa saker i en viss ordning, att det inte går att göra tvärtom (fast det här är ju kanske bara en vana?)

T.ex.
  • Ta på sig vänster skon (och struman) först innan jag kan ta på den högra
  • Ta på linsen för höger öga först innan jag kan sätta in den vänstra
  • Sätta in hörluren för höger öra först innan jag kan sätta in för vänstra örat
  • Sätta in vänstra armen först i en tröja/jacka innan jag kan sätta in den högra armen
  • Sätta in vänster ben i ett par byxor innan jag kan sätta in högra benet
Aja, listorna kan ju göras mycket längre men orkar inte skriva ner just ALLT. Men det ju ändå roligt att sitta och tänka på sånt (som sagt, när man har tråkigt :P) Tycker jag iallafall....eller? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0